Posted on Oct 13, 2013 in טיפול בכאבים, טיפים, שרירים תפוסים |

הידעת?

 רוב התלונות על גב תפוס וכואב מתייחסות לגב התחתון אבל פעמים רבות הבעיה מתחילה בגב האמצעי (thoracic spine  – עמוד שדרה חזי) 

הגוף האנושי בנוי לתנועה,
ישיבה ממושכת עלולה לפגועה בו לטווח הקצר והארוך

מחקרים גילו שהאדם הממוצע יושב 13 שעות ביום
שעה וחצי במכונית: בנהיגה ל/מהעבודה ו/או הסעות לילדים שעה בזמני הארוחות
שעה וחצי מול הטלווזיה
שעה מול המחשב
ו…לרובנו שמונה שעות במהלך העבודה…

13 שעות ללא תנועה בגב ההופכות אותו לנוקשה.
מאחר וישיבה היא התנוחה בה מופעל הכי הרבה לחץ על עמוד השדרה והגב,
אין זה פלא שכל כך הרבה אנשים סובלים מבעיות גב.

 

איך לשחרר גב תפוס

על מנת להקל מעט על כאבי הגב
הכנתי הדרכה עם 3 תרגילים פשוטים
הצעתי לכם;
הקדישו לכל תרגיל 5 דקות ביום,
ובמהרה תוכלו להיווכח במו גופכם בשינוי.

 

3 דרכים פשוטות לשחרור מכאבים בגב

 חלק גדול מהפונים אליי לאבחון לטיפולי וואטסו , הידרותרפיה  ושיאצו מתלוננים על כאבים בגב.

מתברר שאחת הסיבות הנפוצות לכאבים בגב היא נוקשות בגב האמצעי (thoracic spine  – עמוד שדרה חזי = אזור החוליות בגובה בית החזה – חוליות Th1 – Th12 c בתמונה למטה). בבואי לאבחן ולטפל, נקודת המוצא הינה, שהגוף שלנו הוא יחידה מורכבת, וכאבים במקום אחד קשורים בדרך כלל לאזורים אחרים בגוף.

כאבים בגב

כאבים בגב - לעזור לעצמכם

מנטרה שאני חוזר ומשנן למטופלים היא: “אני כאן כדי ללמד אתכם איך לעזור לעצמכם“.

זה לא שטיפולי המים ושעורי ההתעמלות במים  שאני מעניק למטופלים מיותרים, אבל השורה התחתונה היא שטיפול ממוצע לוקח כשעתיים בשבוע, מדובר על שעתיים מתוך 168 שעות שבועיות. מה שמשאיר 166 שעות בשבוע בהן כדאי שאתם תהיו המטפלים של עצמכם.

סבירות גבוהה היא שתנוחת גוף רפויה מידי (קיפוזיס החזה) או חוסר תנועה של עמוד השדרה במהלך היום הם  הגורמים לכאבים בגב. רובנו מבלים שעות רבות בישיבה: בזמן האוכל, בנסיעה, מול המחשב, על הספה מול הטלוויזיה – שעות ללא תנועה בגב ההופכות אותו לנוקשה. מאחר וישיבה היא התנוחה בה מופעל הכי הרבה לחץ על עמוד השדרה והגב, אין זה פלא שכל כך הרבה אנשים סובלים מבעיות גב ןכאבים בגב.

 כאבים בגב – תרגילים

טיפולי הוואטסו מעולים ליצירת תנועה כיון שבמים אנו צפים כמעט ללא משקל מה שמאפשר יצירת תנועה תוך שחרור מפרקים והארכת שרירים ואיברים. הגוף שלנו נועד לנוע. אם אנחנו לא משתמשים בו, אנחנו מאבדים אותו. לפניכם מספר תרגילים שאני מציע למטופלים שלי על מנת להכניס תנועה בעמוד השדרה החזי. אני מציע להקדיש לכל תרגיל 5 דקות ביום, ולהיווכח במו גופכם בשינוי. אני מבטיח לכם שאם התמדה הכאבים בגב יעברו.

 1. מתיחות בעזרת גליל

הסבר התרגיל מעט מורכב, אבל למי שיקדיש את הזמן ויפענח אותו נכונות הפתעות!

שבו על הרצפה בברכיים וירכיים כפופות כאילו התכוננתם לעשות כפיפות בטן. הניחו את הגליל על הקרקע מאחוריכם, לרוחב הגב. שכבו על הגליל- יש למקם אותו עד שהוא כמעט בבסיס הצוואר, אבל לא ממש בבסיס. הכניסו את הראש לכפות הידיים וקרבו מרפקים זה לזה. האריכו את הראש והגב העליון תוך ניסיון לקרב את הראש לרצפה. דמיינו שאתם מנסים לכרוך עצמכם סביב הגליל. חיזרו על התרגיל מספר פעמים ולאחר מכן מקמו את הגליל בנקודה מעט נמוכה יותר לכיוון המותן. חזרו על הפעולה עד שאתם מכסים את כל אזור עמוד השדרה החזי.

2. סיבוב בית החזה

עמדו בעמידת שש על הרצפה. הירכיים צריכות להיות מאונכות לקרקע. המותניים צריכות להישאר מקבילות לקרקע כל הזמן. הגב התחתון צריך להישאר במצב נייטרלי (לא קעור או מקומר מדי).

נתחיל בעבודה על צד ימין: הניחו את יד ימין על החלק האחורי של הראש. ואז נסו לקרב את מרפק ימין לכיוון ברך שמאל; עמוד השדרה מסתובב שמאלה. בהמשך, שלחו את המרפק הימני החוצה ולעבר השמיים. חזרו על הרצף מספר פעמים ולאחר מכן עבדו גם על הצד השני.

3. הרחבת בית החזה נגד הקיר

אם אתם מחפשים תרגיל שניתן ליישם גם תוך כדי עבודה, עקבו אחר ההנחיות הבאות: שבו על כיסא (עדיף כסא משרדי על גלגלים) או כדור פיזיו עם הפנים לכיוון הקיר כשהברכיים בפישוק קל וכמעט נוגעות בקיר. הניחו את כפות הידיים מאחורי הראש וקרבו את האף לקיר. קרבו מרפקים לאוזניים והצמידו לקיר, קחו נשימה והירגעו. הכניסו אוויר לריאות ובזמן הנשיפה הצמידו את בית החזה בעדינות לקיר. דמיינו את הבטן נשלחת כלפי הרצפה. עם כל נשימה נסו להתקרב מעט יותר אל הקיר.

התמדה בתרגילים ויצירת תנועה תוך הימנעות מכאב יביאו לתוצאות תוך זמן לא ארוך.

תהנו…

אשמח עם תיצרו איתי קשר לפרטים נוספים או פגישת היכרות

אורי ורד : 050-5695758

הידרותרפיסט ומטפל וואטסו מוסמך WABA

 

רוצים לשמוע עוד על מים אדמה? הכנסו ללינקים הבאים:

שחרור שרירים תפוסים

התעמלות במים

טיפול וואטסו

הידרותרפיה

טיפולי מגע


כתב אורי ורד
מטפל וואטסו, הידרותרפיה ושיאצו
מתמחה בטיפול בבעיות אקוטיות וכרוניות.
מומחה לפתרון כאבי גב
ובעל נסיון רב בהקלה על כאבים
כתוצאה מתחלואות מורכבות
כגון נוירופתיה ופיברומלאגיה.

עוסק ב טיפולי מים בהוד השרון
וואטסו בהוד השרון
שיאצו בהוד השרון

מים אדמה
© כל הזכויות שמורות

כדאי לקרוא:
איך משחררים צוואר תפוס?

פרגנו לעצמכם שעה של וואטסו- שעה של ריפוי
התקשרו עכשיו וקבעו טיפול וואטסו בהוד השרון שישנה לכם את היום
050-5570750  

050-5570750
או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

שם    

טלפון 




מים אדמה - וואטסו בהוד השרון, טיפולי מים, עיסוי רפואי, עיסוי בהוד השרון
* כל חומר המופיע באתר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו תחליף ליעוץ וטיפול רפואי.