fbpx

לגעת בלב
בילוי משפחתי סובב כנרת

אני מודה, אני פחות אוהבת לעשות חופשות ארוכות בארץ (כי חם ויקר ולרוב לא משמח או מפנק כמו שאני רוצה), אבל הפעם, בגלל שיקולים כלכליים, החלטנו שאת החופשה שתכננו לעשות בחו"ל נעשה הפעם בארץ. ספויילר קטן, בסופו של חשבון, זה לא יצא הרבה יותר זול…

מזל שקפץ לי הפוסט של לירן בפייסבוק ומיד חשבתי "אם כבר להוציא כסף, לפחות שתהנה ממנו מי שקרובה לליבי. לירן היא מטפלת שיאצו מדהימה שעזבה את המרכז לטובת חיים שלווים יותר בצפון. סגרנו עם לירן על אירוח ביחידה שלה שנמצאת בישוב יבניאל: לגעת בלב, יבנאל 27/9-1/10 ולירן ישר שלחה הודעה מפורטת עם המון המלצות על בילוי ואפשרויות של אוכל באזור. לנו נשאר רק לארוז ולקוות למזג אוויר סביר.

אז המזג אוויר לא קרה (אני באמת לא מצליחה ליהנות כשחם לי…) ובכל זאת הגענו ליבנאל אחר צהריים, כי בדרך עוד עשינו עצירת הצטיידות אצל נדב קינוחים…ולשמחתנו גילינו שהיחידה של לירן מרווחת, נקייה להפליא ומתוכננת במלוא תשומת הלב לפרטים הקטנים והכילה אותנו בנוחות מרבית.

המטבח ביחידת האירוח מאובזר להפליא, יש בו כל מה שצריך לשהות של ימים אחדים, הכל! המיטה והספה נוחות המצעים ריחניים, המקלחת מפנקת והמרפסת המשקיפה על הנוף מתהדרת בערסל שחיבק אותנו שעות ארוכות. אורי ואני פינקנו את עצמנו בטיפול שיאצו שהפך את החופשה לשווה במיוחד.

השהייה ביבנאל היא נקודת מוצא מעולה למי שרוצים לטייל באזור ויש לא מעט אטרקציות ומקומות בילוי ואוכל במרחק נסיעה קצרה. בישוב עצמו ניתן למצוא תחנת דלק, סופר ועוד שירותים רק צריך לזכור שמדובר בישוב שומר שבת וחג אז צריך להיערך בהתאם.

אז נכון, מצד אחד חודש אוקטובר הוא לא החודש הכי מומלץ לבקר באזור שחותמו של הקיץ ניכר בכל גבעה והר. אותי קצת העציב כל החום המאובק הזה הזה ואני מחכה בציפייה לחזור ולראות איך נראה הנוף אחרי הגשמים. אבל מבחינת הכנרת…היה מושלם. הגענו למים מוקדם בבוקר או לקראת הערב, היה חם במידה, המים הו נעימים להפליא ולא פחות חשוב, לא היו כמעט אנשים והיתה מלא חניה. האור הרך של הבוקר או הערב המוקדם הצליח גם לטשטש קלות את הכיעור האורבני. כל כך מבאס שדווקא מקום כל כך אטרקטיבי סובל מכיעור והזנחה מהותיים.

חיפשנו אטרקציה שנוכל לחוות כמשפחה. זה קצת מורכב כי יש לנו אהבות שונות…אלה ואורי אוהבים לצעוד רחוק, אבל אני פחות… אורי וינאי אוהבים לנגן, אבל אלה ואני לא. אלה ואני אוהבות לראות סרטונים של איך עושים דברים, אורי ממש לא.. ינאי אוהב…כמעט הכל. אני…פחות. התעניינתי בכמה אטרקציות ואז נתקלתי ב- הסדריה.

נהנינו כל כך!

התחלנו בהדרכה מלאת ערך של למעלה משעה מפי אדם שברור שהידע שלו שווה זהב. ב- הסדריה תצוגה מפוארת של מכונות דפוס עתיקות ומרגשות – לא יאמן איך מקום כזה לא הופך למוזיאון רשמי ומתוקצב, אולי בעצם עדיף שלא…

וגולת הכותרת, סדנה נדיבה של הדפסים במגוון טכניקות:
פוסטר
מחברת
סימניה
כרטיס ברכה.

נהנינו לבחור משפטים שיעטרו את כריכת המחברות, לסדר את הגלופות (יש מגוון ענק של דוגמאות, צורות ואותיות), למרוח את הצבעים, לבחור את הניירות ולהיות יצירתיים כיד הדמיון.

היינו רק ארבעתנו, היה כיף לראות איך כל אחד מאיתנו נגש למשימות בדרך אחרת, על מה כל אחת שמה דגש. יצאנו עם תוצרים משמחים ומגוונים, שלמי שמתבונן היטב ממש משקפים את השונות שלנו.

סדנאות ניתן לתאם בימים ראשון עד חמישי 08:00 – 17:00 ושישי ושבת 09:00 – 17:00
יש לתאם הגעה מראש עם חיים 052-4081177 או עינת 054-9373793

חיפשנו מקומות מגניבים לאכול בהם, כאלו שגם יהיה טעים, גם נעים וגם לא יקרעו את הכיס. LAST STOP כפר כמא ענה בדיוק על ההגדרה. מדובר על חוויה של פיוז'ן תרבותי. בעל המקום, בן להורים צ'רקסים, עשה עלייה מאנגליה ופתח מקום לממכר פיש אנד צ'יפס שפועל מתוך אוטובוס! למרות הארעיות של המקום, האוכל היה טרי, טעים ומשביע.

כפר כמא הוא מקום פסטורלי ששווה ביקור, במיוחד בערב. הליכה קצרה ברגל במרכז הישוב הוותיק תוביל אתכם בין רחובות קטנים, בתים יפים עם גינות מטופחות ומקומות שווים כמו כנאפה חסוס שאפשר לאכול בו כנאפה נהדרת, כופתאות צ'רקסיות ועוד קינוחים טעימים.

במהלך החופשה הספקנו גם לבקר ב- האנגר יד שנייה "המרפאה" בשדמות דבורה האנגר לא קטן מלא בגדים יד שנייה במחירים בינוניים ומעלה ועוד חפצים מקסימים אחרים. והספקנו אפילו לשבוע ממאפים צ'רקסיים מעולים אצל מאזאן מאפים ואכלנו ארוחה סינית בסין צ'אן (המסעדה כשרה ולכן סגורה בשבת וחג). טיילנו באזור למרות החום והשתדלנו להטעין מצברים לקראת החודשים הקרובים.