fbpx

הכוח המרגיע של וואטסו והידרותרפיה: המסע אל השקט הפנימי והבריאות הפיזית

בחיים המהירים והעמוסים שאנו חווים, התחושה של רוגע ושקט פנימי הופכת למצרך נדיר, בעוד הלחץ היומיומי והעומס הרגשי משפיעים באופן ישיר על מצבנו הפיזי והנפשי. אחד מהכלים היעילים ביותר להשגת רוגע ושקט פנימי הוא הידרותרפיה וטיפולי וואטסו (Watsu). טיפולים אלה מאפשרים לנו לעצור לרגע, להתחבר לגוף ולשחרר מחשבות ורגשות שמכבידים עלינו.

מחשבות וההשפעה שלהן על הבריאות שלנו

לפי מחקרים, עוברות לנו בממוצע כ- 6,000 מחשבות בכל יום (בערך 6.5 מחשבות בדקה * 60 דקות * 16 שעות ערות ביום)! בנוסף, מחקרים פסיכולוגים וקוגניטיבים מראים ש-כ 80% מהמחשבות הן מחשבות שליליות.

השאלה שיש לשאול היא: האם אנחנו צריכים להזדהות עם כל מחשבה שעוברת לנו בראש? 
הבעיה היא שרוב המחשבות שלנו נוטות לכיוון השלילי. מחקרים מראים שרוב האנשים חיים בתחושת "חסר" – חסר לי כסף, חסר לי יופי, חסר לי ביטחון. מחשבות אלו אמנם דוחפות אותנו להשתפר, אך באותה נשימה הן מטרידות, מחלישות את הגוף וגורמות לעייפות ולתחושת מתח. מחשבות שליליות משפיעות גם על מערכת החיסון שלנו, ויכולות לגרום למחלות פיזיות. אחד הדברים שהמחשבות שלנו יוצרות זה סוג של סיכום חיים – הרכוש שצברנו, הקשרים החברתיים, התפיסה העצמית שלנו, ואפילו איך אנו תופסים את הגוף שלנו.
האם זאת באמת הזהות שלנו?
האם כל המחשבות הללו תורמות לבריאותנו הפיזית והנפשית?

מדיטציה, מיינדפולנס והיכולת לשחרר

הצעד הראשון לשחרור מהמחשבות הטורדניות הוא מודעות – להיות מודעים למחשבות שעוברות בראש, אך לא להיצמד אליהן. מחקרים בתחום המיינדפולנס ומדיטציה מראים שלפעילויות אלו יש השפעה ישירה על תחושת הרוגע הפנימית שלנו. הם מאפשרים לנו להתבונן במחשבות שלנו, ולא לקבל אותן כאמת מוחלטת אלא רק כפרשנויות. כשאנו מחוברים לרגע הנוכחי, ולא עסוקים בניתוח העבר או בניבוי העתיד, אנו משפרים את איכות חיינו ומפחיתים את הלחץ המיותר.

מחקרים רבים מצביעים על כך שמדיטציה ומיינדפולנס אינם רק כלים לרוגע נפשי, אלא כלים שמשפיעים באופן ישיר גם על הבריאות הפיזית שלנונ. השפעות אלו כוללות שיפור בתפקוד המוח, חיזוק המערכת החיסונית, והפחתת דלקות בגוף.

במחקר שנערך ב UCLA נמצא שמדיטציית מיינדפולנס יכולה להפחית דלקות בגוף, כפי שנמדדו ברמות חלבון C-reactive (CRP) הגבוהות, שנקשרות לבעיות בריאותיות. במחקר זה, המשתתפים הראו ירידה במדדי CRP לאחר קורס מיינדפולנס בן שמונה שבועות.

במחקר שפורסם ב-2016, נמצא כי אנשים שתרגלו מדיטציה ראו עלייה בפעילות של תאי T, המסייעים להילחם בזיהומים ומחלות. תוצאות אלו היו בולטות במקרים של דלקות בגוך ובקרב חולי סרטן, אשר הראו שיפור במדדי מחלה בעקבות המדיטציה.

מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד על ידי ד"ר Sara Lazar (2005) מצא שמדיטציה יכולה לשנות את איכות החיים ולהשפיע על מבנה המוח באזורים שקשורים לוויסות רגשי ולמידה.

וואטסו: החיבור בין שקט פנימי לבריאות פיזית

אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר להשגת שקט פנימי היא טיפול מים, וואטסו, טיפול שמשלב תנועות עדינות במים חמים, יחד עם טכניקות של שיאצו. המים מאפשרים לגוף להשתחרר ולנוע בחופשיות, ומורידים את הלחץ מהמפרקים והשרירים. במצב זה, הגוף יכול להגיע לשחרור עמוק, והמים החמימים מייצרים תחושה של נוחות וביטחון. כשהגוף במצב של שחרור, גם הנפש משתחררת – והמחשבות המטרידות פוחתות.

בנוסף לכך, תנועות הגוף במים מדמות סוג של מדיטציה בתנועה. בזמן הטיפול, המטופלים יכולים להתמקד בנשימה, להקשיב לגוף ולהתחבר לרגע הנוכחי. כל אלו מובילים לשקט פנימי ולתחושת רוגע עמוק שממנו נגזרת גם תחושת ריפוי פיזי.

טיפולי וואטסו משלבים בין תנועות עדינות במים חמים לבין טכניקות שחרור, מה שמאפשר לגוף ולנפש להגיע למצב של רגיעה עמוקה. מחקר שפורסם ב-"Journal of Bodywork and Movement Therapies" על ידי D. E. Cole ו-S. H. Becker הראה שטיפולי וואטסו יכולים להפחית מתחים פיזיים ונפשיים ולשפר את איכות החיים.

אם אתם מחפשים דרך להתחבר לעצמכם, להרגיע את המחשבות ולחזק את הגוף, טיפולי  וואטסו הם פתרון מושלם. הם מספקים חוויית רגיעה שלא רק תורמת לשקט פנימי, אלא גם משפרת את התפקוד הפיזי והנפשי. מחקרים על מדיטציה ומיינדפולנס מוכיחים ששחרור מהמחשבות המטרידות ושיפור הקשר שלנו עם הרגע הנוכחי, יכולים להוריד את רמות הלחץ ולשפר את הבריאות הכללית.

התחברו לרגע, שחררו את המחשבות, והרשו לעצמכם לצוף ולנשום מחדש עם טיפולי וואטסו. לפרטים –  050-5570750

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן