fbpx

ווטסו – טיפים למטפלים

שמי אורי ורד אני מטפל בוואטסו כ 15 שנה. עברתי את כל שלבי הוואטסו כולל הסמכה של  – WATSU PRACTITIONER,

בנוסף אני גם עובד כהידרותרפיסט ב 10 השנים האחרונות..

קחו לכם רגע בתחילת הטיפול תקשיבו לנשימות שלכם. אל תמהרו להתחיל בתנועה. אחרי שהתחברתם לעצמכם בשלווה – קחו לכם עוד כמה רגעים להתחבר ולהקשיב לנשימה של המטופל. 

תתחילו לנוע בתנועות קטנות עדינות – תסתכלו ותרגישו את המטופלים שהפקידו את הביטחון שלכם בידיים שלכם. שימו לב איך התנועות משפיעות עליהם. האם הם רגועים, מחייכים או מתוחים. האם הגוף של המטופלים מתוח, משחורר רגוע. ממש חשוב להתאים את התנועה ואת המגע שלכם למצב של המטופלים שלכם באותו יום באותו רגע.

אל תעשו שום דבר בכוח תהיו בהקשבה מלאה,
טיפול ווטסו מבוסס על חיבור למטופל/ת שלכם,

וקחו לכם את הזמן להתחבר לאינטואיציה שלכם  – חפשו תנועות רכות, זורמות ועדינות. 

לא כל תנועות הסיקוונס שלמדתם בוואטסו 1 + 2 מתאימות לכל מטופל. לדוגמה אם מגיע אליכם מטופל עם כאבי גב חלק מתנועות הסיקוונס יכולות להגביר לו את הכאבים. רוב תנועות של הסיקוונס מתאימות לאנשים בריאים שלא סובלים מכאבים.כל תנועה שגורמת קימור (עיגול) או קיעור של הגב יכולה להגביר את הכאב או להחמיר את הפגיעה. במקרים של כאבי גב או פריצת דיסק  גם תנועות בסיסיות כמו אקורדיון יכולות לא להתאים.

חשוב מאוד להסביר בשיחת המבוא להסביר מהי מטרת טיפול הוואטסו, לספר בקצרה על עצמכם ולהדגיש שאתם נמצאים עבור המטופלים שלכם ב 100% וכל דבר הכי קטן שמפריע להם או הם צריכים  – אתם צריכים לדעת.
לדעתי חשוב להסביר שטיפול הוואטסו לא אמור לכאוב ושממש קריטי שהמטופלים ידווח על כל כאב הכי קטן או החמרה של כאב קיים.

לפני כל תחילת טיפול מומלץ למלא שאלון רפואי שעונה על שאלות חשובות כמו האם היו פגיעות בעבר כמו פריצת דיסק או פריקת כתף. מהנסיון שלנו המטופלים לא תמיד זוכרים לספר על בעיות ומאוד חשוב לדעת פרטים חשובים לגבי המטופלים שלכם.

Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן