צ’יווטר – התעמלות במים

תרגול הצ’יווטר נערך בקבוצה בבריכה מחוממת כאשר המים מגיעים לגובה הכתפיים כשברקע מתנגנת מוזיקה מיוחדת. הצ’יווטר מורכב מרצף של תנועות ארוכות ומעגליות הלקוחות מתוך הצ’י קונג (התעמלות סינית עתיקה), טאי צ’י (אומנות קרב מגע סינית) ושיאצו. 

 מיליארד סינים לא יכולים לטעות… כל מי שהיה בסין ראה בבקרים המוני סינים בפארקים שמתרגלים התעמלות סינית צ’י-קונג

תרגול הצ’י-קונג במים מוסיף את כל היתרונות של המים כמו

יש כאן המון יתרונות למים צריך לקחת כמה מרכזים - http://hanniealhydrotherapy.blogspot.co.il/2007/03/blog-post_23.html

בזמן תרגול  הצ’יווטר מאיטים את המחשבות נירגעים וניכנסים לפוקוס פנימי, הצ’י (אנרגיית החיים ע”פ הרפואה הסינית) זורם בגוף יותר בחופשיות. כאשר אנחנו מוסיפים לזה תנועות ארוכות במים – אשר עובדות על הרמוניה, דיוק, כח וגמישות הצ’י בכלל חוגג…

כל מחסום בתנועת הצ’י גורם למחלות, נוקשות והזדקנות מואצת. ע”פ הרפואה הסינית תרגול הצ’יקונג מומלץ מאוד עבור תחזוקת הגוף ומניעת מחלות.

בזמן תרגול  הצ’יווטר מאיטים את המחשבות נירגעים וניכנסים לפוקוס פנימי, הצ’י (אנרגיית החיים ע”פ הרפואה הסינית) זורם בגוף יותר בחופשיות. כאשר אנחנו מוסיפים לזה תנועות ארוכות במים – אשר עובדות על הרמוניה, דיוק, כח וגמישות הצ’י בכלל חוגג…

כל מחסום בתנועת הצ’י גורם למחלות, נוקשות והזדקנות מואצת. ע”פ הרפואה הסינית תרגול הצ’יקונג מומלץ מאוד עבור תחזוקת הגוף ומניעת מחלות.

 

תרגול נשימה נכונה ומלאה – בתרגול הצ’יווטר לומדים לנשום נכון ולהשתמש בכל נפח הריאות. נשימה נכונה ומלאה מזרימה יותר חמצן לדם. הנשימה משפיעה על חילוף החומרים בגוף ותפקוד הורמונלי תקין. 

לשחרר את הגוף – הצ’י קונג  מתורגל במיזרח כ -4000 שנה – הוא פותח במיוחד לחיזוק ושחרור הגוף. הוא מונע מחלות ובעיות בשלד ובשרירים, שומר על הגוף צעיר ומחזק את זרימת הצ’י. כל מי שהיה בסין וראה בבקרים המוני סינים מתרגלים צ’י קונג מבין שיש דברים בגו. בנוסף סביבת המים החמימים עוד מגבירה את השחרור.

לחזק שרירים – ע”י תנועות ארוכות ביחד עם ההתנגדות של המים (דומה לשחיה) השרירים מתחזקים ומתארכים ללא התנגדות של משקולות או כח הכובד.

לשפר גמישות – תרגול הצ’י קונג והתכונות הפיזקליות של המים מאפשרים הגדלת טווחי התנועה בלי פגיעה ברצועות ומפרקים - תוך הקשבה לגוף ונשימה עמוקה. המים מאיטים את התנועות ובעזרת ביטול כח הכובד – מורידים את הלחץ על מיפרקים בעיקר ברכים, אגן ועמוד שידרה.

להרגיע את המחשבות – המתנה הכי גדולה שאנו יכולים לתת לעצמינו היא היכולת להאיט את המחשבות. המים מאיטים את התנועות, מרגיעים וממקדים. כל העולם ניראה אופטימי יותר ואנו לומדים להתחבר לכאן ועכשיו.